Hopp til innholdet

Salsvilkår og Betingelser

Salgs-Vilkår og Betingelser;

  • de Generelle
    vilkår og betingelser gjelder for kjøpsavtalen du som forbruker (kjøper), inngår når du kjøper fra naturavere.no hjemmeside og selskapet Bordados Norge AS org.nr. 997622472 (selger og eier av nettstedet naturavere.no).
    For å opprette en brukerkonto og for å være i stand til å handle på naturavere.no må du være over 18 år, eller har dine foreldres godkjenning.
  • Priser
    Alle Priser som vises på naturavere.no er veiledende priser i norske kroner og inkludert merverdiavgift (MVA) basert på salg fra Norge.
    Frakt kostnader er ikke inkludert i prisen og blir lagt til i kassen basert på kundenes leveringsadressen hvis det ikke er angitt annerledes av oss i tilfelle kampanjer, slik som gratis frakt.
  • Betaling
    Betaling for varer som er gjort på nettet med kredittkort skjer via 3dje part betalingsløsninger og tjenesteleverandører slik som Stripe, Paypal, Apple-eller Google Pay.
    Bankoverføring – faktura etter avtale og på forhånd via bankoverføring til norsk bankkonto. Bare for engros bestillinger og avtalt på forhånd for selskaper i forbindelse med grossist innkjøp.
  • Bestillinger – Forsendelse
    Etter at du har lagt inn bestillingen, og vi har mottatt betaling tar det vanligvis 1-2 virkedager før ordren din blir sendt, avhengig av varelager og størrelsen på bestillingen. Bestillinger på hverdager av varer som er på lager før kl.13.00 sendes samme dag.
  • Frakt
    Vi har varelager i Norge og  Bestillingen sendes fra Norge.Varer sendes med sporing og må signeres for ved leveranse. Vi bruker posten – bring eller postnord som frakt selskap.

    Frakt-tid varierer avhengig av plasseringen/leveringsadressen din, men for de fleste bestillinger er disse mellom 2-5 virkedager i Norge.
    Hvis du trenger bestillingen din raskere ta kontakt med oss på forhånd, og vi vil prøve vårt beste slik at du kan få din ordre så fort som mulig.
    For bestillinger fra Norge med tilhørende forsendelse til Norge er avgift aldrede betalt (vi selger inkludert norsk merverdiavgift) og sender fra Norge.

    Ved forsendelse til andre land må all import toll eller avgifter som kan eller ikke kan gjelde når du bestiller varer fra naturavere.no betales av deg (kjøper) ved import av varer inntil landet.

    Frakt kostnader kan sees før du bestiller og er lagt til i kassen før utsjekk avhengig av leverings adresse/land.

  • Retur – Bytte og Kansellering
    Vi tilbyr 30 dagers åpent kjøp med bytte-rett fra du har mottatt varen.
    Kansellerings frist for å kansellere din bestilling er 14 dager. Ta kontakt med oss for kansellerings – angre skjema som må fylles ut og sendes til oss på forhånd slik at vi kan behandle din avbestilling.Viktig; Når du returnerer varer for bytting eller ved retur av varer på grunn av avbestilling innen angrefristen (hvis bestillingen allerede er sendt), må alle varene som sendes tilbake til oss være ubrukt og i “ny” tilstand, inkludert uskadet original emballasje og merker.
    Vi forbeholder oss retten til ikke å bytte varer eller kansellere kjøpet av varene i tilfelle avbestilling, når varen som returneres til oss er brukt eller skadet.

    Retur-Frakt Kostnader; du er selv ansvarlig for frakt kostnader ved retur av en vare til oss for bytte eller i tilfelle av kansellering (i tilfelle varen allerede er sendt).

    Mangel ved varen
    Hvis du oppdager en feil eller mangel ved en vare som kan ha skjedd under transport eller ved produksjon ta kontakt med oss slik at vi kan rette opp feilen eller tilby deg mulig prisavslag eller refusjon i tilfelle feilen ikke kan rettes av oss som selger.
    Det følger av forbrukerkjøpsloven at kjøperen må innen rimelig tid etter at mangel ble oppdaget eller burde vært oppdaget, varsle selgeren om at han eller hun vil påberope seg feilen. Kjøper har klaget i tide hvis det skjer innen 2 måneder (som regnes innenfor rimelig tid) fra eventuelt mangel ble oppdaget eller burde vært oppdaget og klager kan gjøres senest to år etter at kjøperen overtok varen.
    NB; reklamasjon – angrerett  gjelder ikke for varer som av hensyn til helsevern og hygiene ikke er egnet for retur, og hvor forseglingen er brutt etter levering. Herunder kosmetiske varer, slik som hudkrem leppepomade..m.m. eller helsekostprodukter. 

    Viktig; Ta kontakt med oss på forhånd på e-post til shop@naturavere.no i alle fall hvis du ønsker å returnere varen, oppdaget en mulig mangel ved våren eller ønsker å kansellere kjøpet.
    Vennligst oppgi ditt ordrenummer sammen med din retur forespørsel. 

  • Refusjon gis hvis bestillingen din er kansellert innen angrefristen på 14 dager. Hvis varen er sendt før avbestilling innen angrefristen må varen returneres til oss først, og refusjon gis etter at vi har mottatt varen, som må være ubrukt og i ny tilstand, inkludert uskadet original emballasje.

    Dessverre, vi kan ikke dekke frakt kostnadene ved retur eller bytte av varer.
    Hvis varene du får er feil eller defekt, vennligst kontakt oss umiddelbart slik at vi kan se på saken og sørge for utbedring, bytte eller mulig refusjon.  
  • Konfliktløsning
    Klager rettes til selger innen rimelig og partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet. Dersom dette ikke lykkes, kan kjøperen ta kontakt med Forbrukerrådet for mekling. Forbrukerrådet er tilgjengelig  på  telefon 23400500  eller www.forbrukerradet.no
    Europa-Kommisjonens klageportal kan også brukes hvis du ønsker å inngi en klage. Det er særlig relevant, hvis du er forbruker bosatt i et annet EU-land. Klagen inngis her: http://ec.europa.eu/odr

FAQ – Ofte stilte spørsmål;

  • Hvordan kan jeg kontakte Naturavere?
    Ta kontakt med oss via kontaktskjema (raskest).
    Du kan også sende oss e-post til shop@naturavere.no eller ringe oss på 97674739.
    Våre kontortider er mandag til fredag 09.00 til 16.30.
    Vennligst oppgi ditt bestillings nummer i e-posten for spørsmål om bestillinger.
  • Må jeg betale toll- moms når jeg bestiller fra Naturavere? 
    Du trenger ikke å betale toll, mva eller importavgifter når du bestiller fra naturavere.no med leveringsadresse i Norge da vi sender fra Norge og priser er inkludert mva. 

    Vedrørende toll eller avgifter som gjelder leveranser til andre land i Skandinavia eller Europa (EU) så er det ikke toll eller moms ved leveranser innenfor EU/EOS men vi ber deg i tilfelle å sjekke med ditt lokale toll-import kontor før du bestiller. da du er ansvarlig for eventuell innførsels toll eller merverdiavgift ved bestilling.

  • Hvordan kan jeg spore bestillingen min?
    Vi vil sende deg en e-post etter at vi har klargjort din bestilling for forsendelse som betyr at din ordre er klar til å bli sendt, og du vil deretter motta ett sporingsnummer med link til frakt selskap for å spore din bestilling.
  • Kan jeg bytte varen som er bestilt? 
    Vi tilbyr åpent kjøp i 30 dager hvor du kan bytte varen i tilfelle det ikke passer.
    Angrefrist for kjøp er 14 dager i samsvar med EU-retten.
    Husk alle varer du ønsker å returnere eller bytte må være ubrukt som “ny” og i original emballasje uten skade.
    Vennligst ta kontakt med oss på forhånd hvis du ønsker å bytte eller trekke deg fra kjøpet og returnere varen.
    Eventuelt bytte eller returnering av varer samt mulig refusjon må være akseptert av oss på forhånd og før du returnerer en vare.
  • Kan jeg få pengene tilbake? 
    Ved ønske om refusjon kontakt oss på forhånd.
    Mulig refusjoner gis ved avbestilling innenfor angrefristen og etter vi har mottatt varene tilbake, og varene er ubrukte i ny tilstand, inkludert emballasje.
    Mulig refusjon kan også gis ved feil og mangler på varen du har bestilt.
    Les mer på salgsvilkår til høyre og ta kontakt med oss på forhånd i begge tilfeller.
  • Selger dere til bedrifter? 
    Ja, bedrifter kan bestille på nett eller kontakte oss for tilbud med tanke om større bestillinger.
    For selskaper som ønsker å selge våre produkter i butikken sin (engros bestillinger) kontakt oss for kjøp/-engros priser og vilkår.
  • Kan jeg få en rabatt på større bestillinger? 
    Rabatt kan gis for bestillinger på mer enn minst 10 enheter. Ta kontakt med oss på forhånd og fortell oss hvilke varer du ønsker og vi vil vurdere en mulig rabatt, tilbud eller kupong for online bestilling.
  • Rabatter eller freebies for veldedighet? 
    Vi liker å gi rabatter eller freebies til veldedige formål, men kan ikke gi til alle. Kontakt oss og fortell oss om din organisasjon, prosjekt eller planer og i tilfelle hvilke produkter som er ønsket.
    Vi vurdere hver forespørsel på en individuell basis.